Healthylifestyle schema

Zoals ik vorige week al vertelde ga ik mijn levensstijl veranderen naar een healthylifestyle. Vandaag deel ik mijn schema voor een healthylifestyle op basis van sporten, voeding en ontspanning.

Schema

Ik heb een schemalijst opgesteld. Dit schema helpt mij met hoe ik een healthylifestyle kan bereiken. Het zijn een soort van regels waaraan ik mij wil houden. Nu moet ik er wel bij zeggen, als een keer iets niet lukt door omstandigheden, dan ben ik daar niet super rouwig om. Het kan eenmaal gebeuren dat het even niet zo gaat als ik het zou willen. Het schema is een motivatie-tool en helpt me op weg.

Schema

Het ultieme doel

Het ultieme doel is natuurlijk met een goddelijk lichaam op het strand liggen. Haha, nee hoor, nouja het zou wel mooi zijn natuurlijk, maar dit is niet het ultieme doel. Het ultieme doel is dat ik weer comfortabel in een bikini kan liggen en weer lekker in mijn velletje te zitten. Gewoon lekker gezond en fit!

Sporten

Hardlopen

Ik heb een lange periode drie keer in de week hardgelopen. Dit is iets wat ik weer graag wil gaan doen, maar ik kwam erachter dat dit toch niet zo realistisch is. Ik hou het voorlopig bij twee keer in de week. Als ik voor een derde keer soms ga is dat mooi meegenomen.

Kleine work-out

Naast het hardlopen deed ik voorheen ook altijd buik, bil en beenspieroefeningen. Dit deed ik altijd voordat ik ging hardlopen. Dit wil ik weer gaan doen. Standaard zo’n twintig minuten voor het hardlopen een (pre) work-out doen.

Challenges

22 februari ben ik gestart met de 30 day ab challenge. Mijn doel is om deze sowieso te behalen.

Als ik over drie weken deze challenge heb afgerond wil ik dagelijks buikspieroefeningen blijven doen. Daarnaast start ik met een nieuwe challenge. Dit kan bijvoorbeeld een leg of squat-challenge zijn.

Voeding

Stoppen met snacks en pasta

Mijn doel is om de komende maanden minder kaas, chips, worst en pasta te eten. Dit zijn toch wel meest ongezonde producten die ik regelmatig eet. Gelukkig heb ik brood al grotendeels uit mijn levensstijl kunnen wissen. Daarnaast heb ik de maand januari mijzelf uitgedaagd een maand zonder chips. Dit was gelukt! Nu mag ik van mijzelf 1 keer in de maand chips eten.

Regelmaat

Ik weet dat het super belangrijk is om om de twee á drie uur iets te eten. Ik vind dit heel lastig, omdat ik de laatste twee maanden super slecht en weinig eet. Ik sla vaak een ontbijt of lunch over. Tijd dus dat hier verandering in komt!

Ik mag geen maaltijd meer overslaan en ik moet om de twee á drie uur iedergeval wat eten. Opties voor een tussendoortje zijn: fruit, ontbijtkoek, havermoutmuffin, stukjes wortel, paprika of komkommer.

Lets go baking

Veder wil ik meer in de keuken aan de slag gaan en healthy producten maken. Denk aan bananenbrood en havermoutmuffins.

healthyschema2

Ontspanning

Ontspannen is natuurlijk een fijn onderdeel. Met ontspannen bedoel ik voornamelijk dat ik goed moet opletten dat ik wel genoeg aan mij rust kom en stressvrij de weken doorga.

Slaap

Slapen is zo belangrijk en je hebt het ook zeker nodig als je veel sport. Daarom moet ik van mij zelf minstens 7 uren per nacht slapen.

Wandelen

Verder is het belangrijk om af en toe te ontspannen in de buitenlucht. Ik wil vaker even een wandeling maken. Ik mag van mij zelf niet meer een complete dag binnen zitten. Ik moet er minstens even uit voor wat frisse lucht en om in beweging te blijven.

Cheatday

Als ik heel realistisch ben weet ik dat ik dit niet zo strak vol hou. Ik heb op zijn minst af en toe een cheatday nodig. Dit is niet een dag dat ik mij volledig vol vreet, maar ik laat het bijvoorbeeld toe om een keertje vaker pasta te eten, of als ik op bezoek ben bij iemand ben ook een stukje brie pak. Moet kunnen toch?!


Natuurlijk ga ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen door regelmatig een update te plaatsen. Voor anderen die dit erg interessant vinden en ook wat willen afvallen, misschien is dit healthylifestyle schema ook wat voor jullie. Laat het me weten als je er wat aan hebt:)

Liefs ♥

 


Welkom op mijn reisblog! Op deze blog schrijf ik artikelen over diverse bestemmingen en de laatste reisnieuwtjes. Heb je tips of wil je me wat vertellen? Laat gerust een reactie achter (vind ik leuk!) of neem contact met me op.

Comments

  1. Zo! Pittige lijst. Ik hoop voor je dat je het kunt volhouden en er positieve motivatie uit kunt halen.
    Je klinkt op gebied van voeding erg streng voor jezelf… Genieten is ook belangrijk!

    • Ja genieten is zeker belangrijk, daarom gun ik mezelf ook wel cheatmoments;) Ik ben misschien wel een beetje te streng voor mezelf, maar ik weet van mezelf dat ik dat nodig heb! We zullen zien hoe het gaat, en anders mijn regels maar aanpassen :P

  2. Leuk om te lezen, veel succes ermee! Zolang je niet te streng voor jezelf bent, komt dat vast helemaal goed :)

  3. Ik ga “gezellig ” met je meedoen!

  4. Goeie doelen, ik wil een zelfde soort lijst aanhouden. Ga je ook over je vorderingen schrijven?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.