Toen ik hoorde wanneer het boek ‘Happy Life’ uitkwam van Mascha, was ik al erg benieuwd. De titel ‘Happy Life’ spreekt mij erg aan en ik volg Mascha sinds september 2013 via haar website Beautygloss.nl. Het is geen boek over beauty, maar een boek waarin Mascha verteld over dingen die zij heeft meegemaakt en waar zie iets van heeft geleerd. Die ‘leermomenten’ verteld ze in een persoonlijk verhaal.

DSC_0457

Het boek ‘Happy Life’

Wat mij erg opviel is dat het boek voornamelijk geschikt is voor jonge tienermeiden. Het gaat over o.a. geld sparen, uit huis gaan en vriendschap. Dit zijn voor mij (een 26-jarige) geen interessante onderwerpen meer. Desondanks vond ik het toch leuk om even te lezen. Mascha noemt wat voorbeelden die ik nog niet wist van haar. Op deze manier maakt ze het boeiend, want de lezer leert haar beter kennen. Ik denk alleen dat het boek minder interessant is voor de mensen die haar al langer volgen via Beautygloss.nl. Regelmatig staan er verhalen in geschreven die ook op de website van haar staan.

Een paar onderwerpen waren totaal nieuw voor mij. Het hoofdstuk ‘Diep graven bij je zelf’ sprak mij erg aan. Hier heb ik erg veel uitgehaald. Het leuke van dit hoofdstuk is dat Mascha veel theoretische kennis toepast die ze heeft opgedaan uit haar HBO opleiding Sociaal Pedagogisch Hulpverlener. Op deze manier wordt het hoofdstuk goed onderbouwd en klinkt het overtuigender. Je gaat het dan als lezer meer serieus nemen.

Wat het boek leuk maakt zijn de prachtige foto’s die er in staan en de makkelijke taal waarin is geschreven. Het boek leest snel weg, wat ik persoonlijk een pluspunt vind.

Na het lezen van het boek ben ik direct bepaalde methodes die Mascha beschrijft in haar boek wezen toepassen. Met name het G-Schema uit het hoofdstuk ‘Diep graven bij je zelf’. Dit heeft een positief effect op me. Ik kan nu meer dingen loslaten en minder piekeren. Door minder te piekeren, zit ik lekkerder in me vel en voel ik me meer ‘Happy’. Het boek ‘Happy Life’ kan je dus daadwerkelijk helpen.

Heb je zin in een makkelijk leesboekje waarin iemand zijn persoonlijke ‘levenslessen’ deelt, waar jij misschien ook weer iets uit kan leren? Dan is ‘Happy Life’ van Mascha echt een aanrader! ‘Happy Life’ heeft 163 pagina’s. Het boek is te koop bij diverse boekverkooppunten voor €14,95.

Signeersessie met Mascha in Winterswijk

Signeersessie met Mascha in Winterswijk

Gesigneerd:)

Welkom op mijn reisblog! Op deze blog schrijf ik artikelen over diverse bestemmingen en de laatste reisnieuwtjes. Heb je tips of wil je me wat vertellen? Laat gerust een reactie achter (vind ik leuk!) of neem contact met me op.